Betingelser for kjøp

Priser/Betaling

Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA.
Vi tilbyr sikker betaling med VISA/Mastercard via PayEx.

Når betaling er gjennomført vil du motta en ordrebekreftelse til din e-post.

Visa_MasterCard.png

Partene.

Selger er: YTL AS, Krohnegården 25, 5146 Fyllingsdalen, Tlf 90778749, E-post post@ytl.no, Org nr 987 945 486, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Betaling.

Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kreditkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Fraktkostnader/levering.

Bestilte varer sendes med Posten/Bring.Totalkostnadene vil fremkomme før fullføring av bestilling. Inkluderer utgifter til frakt og emballasje. 

Pakken blir i regelen postlagt 2 virkedager etter at vi har mottatt betalingen. Pakken vil være fremme hos mottakeren innen 3-8 virkedager etter at betalingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.

  •  Fri frakt ved kjøp over kr 1000,-

Angrerett/Reklamasjon

Hvis du ikke er fornøyd har du ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge kjøpsloven) fra den dagen du mottar varen. 
Hvis du angrer kjøpet betaler du selv retur frakten. 
Ved feillevering eller det er feil på varen, erstatter vi også retur frakten og sender ny vare uten ekstra omkostninger.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

Viser til forbrukerrådets portal, for utfyllende informasjon. 
Last ned Angrerettskjema som du printer ut og legger ved returpakken.

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Reklamasjon til selgeren skal meldes på post@ytl.no.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×